Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a Firediver Pe apr 19, 2024 12:59 pm

Za začetek mi je zanimivo, kako je tako mogočen naftni lobi popustil, da so prišli električni avtomobili v ospredje.
Nekako tako, kot je ugasnil nekoč zelo močan tobačni lobi. Sedaj izpadeš kriminalec, če kadiš, prej pa se je kadilo v vseh prostorih razen bolnice.

ICE motorji so prišli do konca razvoja, sedaj se kvečjemu podaljšuje njihova prodaja. To je dejstvo.
Dobro, da je EV vedno bolj popularen, bo vsaj dovolj denarja za razvoj še boljših. Tudi infrastuktura počasi začenja slediti potrebam.

Torej, prilagoditi se bo treba. Ta "leseni" bodo imeli največ bolečin glede tega.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5036
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a sašo5 Pe apr 19, 2024 4:39 pm

kdo je tebe nafukal, da so EV v ospredju?
Nikoli ne bo v ospredju, tam do 40% bo prišlo in to je to......te fukljeni t.i. zeleni paraziti odjebejo na prihajajočih volitvah, pa se stvar vrne v normalo......tudi 2035 nebo s prepovedjo nič...Slabo si sledil razvoju motorja in to celo dizelskega 3.3 Mazda....Bmw ima nekaj podobnega, hxbridi so pa itak v porastu, prrberi malo kar pravijo šefi Toyote, Honde....
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a J.McLane Po apr 22, 2024 9:07 am

Tehnologija in infrastruktura mora dozoreti, pa bo tržni delež z lahkoto prilezel tudi čez 40%. Kdaj bo to in ali sploh bo, je pa napovedovanje prihodnosti.

V preteklosti je bila anti EV scena glasna glede dosega in polnilne infrastrukture sedaj se to bolj preveša na izgubo vrednosti EV. To je nekako logičen potek, kot potrošnik je brezveze iti v nek FOMO, lepo opazuješ in spremljaš kaj je na trgu in kaj dobiš za svoj denar v nekem trenutku. To kar dobiš danes niti približno ni pokazatelj tega kar boš dobil čez 5 let, če ti danes pač ne ustreza ni treba biti glasen, da EVja v življenju ne boš kupil, ker zarečenega kruha se največ poje :D
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a Firediver Po apr 22, 2024 10:33 am

Tako kot vsaka nova tehnologija, je na začetku draga in si jo lahko privoščijo samo (nečimrni) bogataši.
Na izgubo vrednosti se tovrstni kupci ne ozirajo, že sedaj so neracionalni.
Prej ali slej pridejo verzije, dosegljive manj premožnemu sloju.

Najbolj bo razočaran tisti, ki že sedaj pričakuje direktno menjavo ICE vozila za EV, pa da bo glede infrastrukture za vse poskrbljeno na tak "nediskrimatoren" način, kot so bencinske črpalke.
Že to, da lahko v avto "točiš" doma, je velik preskok v navadah voznikov, zraven omejitve dosega in dolgotrajnega polnjenja. Žal, z ICE navadami tu ne bo šlo skozi.
Kar pa ne pomeni, da je vse skupaj kar zanič!
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1942
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a Polo78 To apr 23, 2024 10:56 am

Mislim, da se nas večina strinja vsaj to, da bi moral biti prehod naraven in ne pod prisilo z nekimi kvazi zelenimi agendami. Naj ne postavljajo nekih časovnic aka l. 2035, naj se kupec sam odloči, kaj bo na podlagi njegovih potreb v danem trenutku izbral. Predvsem naj IMA izbiro! In če bo v xx letih vse skupaj tako napredovalo in bodo izničeni vsi današnji minusi ni hudič, da se ljudje sami ne bodo začeli v večji meri odločat za EV. Ampak kot rečeno brez prisil, brez agend, zgolj na podlagi izmerljivih dejstev.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1076
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a D12J12 To apr 23, 2024 5:29 pm

Naraven prehod v dobi kapitalizma? Ni variante. V tovarnah bodo ostale samo iste štance, vsa ostala mašinerija za potrebe EV se bo zamenjala. Linije za izdelavo motorja kot je naprimer ta https://youtu.be/bZhwyl4_zj8?si=U9rWSUtFo9kUcgDa bo zamenjalo nekaj takega https://youtu.be/NSe8vDm1EZw?si=TY4Us7fhW4TSB9__. Opaziš kaj? Veliko manj ljudi-manjši stroški-večji dobički. Voda na mlin za proizvajalce.

Pa tudi imeti odprti dve fronti za razvoj tehnologije baterij in ICE pogona z novimi standardi je enostavno preveč. Za baterije in s tem obstoj na trgu se trenutno vlagajo milijarde in enostavno bo zmanjkalo časa in denarja za razvoj ICE pogona. Ne verjamem, da bodo razvoj držali do 2035, to sta še vsaj 2 nova standarda za tistih nekaj prodanih primerkov.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a J.McLane Sr apr 24, 2024 6:34 pm

Polo78 je napisal/-a:Mislim, da se nas večina strinja vsaj to, da bi moral biti prehod naraven in ne pod prisilo z nekimi kvazi zelenimi agendami. Naj ne postavljajo nekih časovnic aka l. 2035, naj se kupec sam odloči, kaj bo na podlagi njegovih potreb v danem trenutku izbral. Predvsem naj IMA izbiro! In če bo v xx letih vse skupaj tako napredovalo in bodo izničeni vsi današnji minusi ni hudič, da se ljudje sami ne bodo začeli v večji meri odločat za EV. Ampak kot rečeno brez prisil, brez agend, zgolj na podlagi izmerljivih dejstev.


Kupec v resnici ni nikoli imel izbire, izbirali so proizvajalci, ki so delali načrt koliko in kakšne avte bodo naredili. Ja, res je, ravnajo se po tem kar kupci želijo imeti, ampak po drugi strani pa iščejo tisto kar bodo čim lažje razvili in štancali v velikih količinah. Po tem modelu je jasno, da je lažje izpopolnjevati in piliti obstoječo tehnologijo do onemoglosti, kot pa vse skupaj podreti in razviti iz nule čisto nekaj drugega. Že če pogledaš hibride je v zares velikih količinah uspelo samo Toyoti, pa še to so štaratli iz nule leta 1995, da so danes prišli do tam kjer so. Celih 29 let je trajalo da so prišli do tega da na leto prodajo 3,4 miliona hibridov. Z električnimi je podobno, tehnologija nekaj obeta, ampak če proizvajalci rečejo NE, potem nobeden ne bo prišel zraven, ker za serijsko proizvodnjo in konkurenčnost na trgu je potrebno veliko več kot pa samo to, da tehnologija obeta in bi lepo ostali tam kjer smo. Iz nule je v bistvu zares uspelo samo Tesli, pa še to bi bila že davno pokopana, če ne bi bilo velikih subvencij v začetku in še zmeraj morajo biti, da so nad vodo. Ali si res želiš vozni park brez Tesle? Meni je to OK, da malo popestri trg. Subvencije se bodo ukinajle in če imate zagovorniki dizla in bencina prav bodo potem električni avti propadli in boste spet srečni, meni se ta scenarij ne zdi prav verjeten.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a cc09 Sr apr 24, 2024 8:00 pm

Danes komu očitat subvencije, ko se dobesedno niti trave več ne pokosi brez subvencije, je malo...hinavsko.
Subvencionira se vse. Hrano, zdravnike, ceste, železnice, elektriko, plin, celo nafto, nobene nove linije v tovarni se ne več postavi brez kake subvencije, vse je subvencionirano. Kaj od tega funkcionira samo od sebe? Bolj malo ali pa nič.
 
bluesman
Novinec
 
Prispevkov: 173
Pridružen: Ne jun 01, 2003 8:52 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a bluesman So apr 27, 2024 8:53 pm

Mogoče lahko jaz napišem realni izkušnji, ker trenutno vozim Id4 (službeno vozilo), pred tem pa sem imel dizla - da se malce vrnemo nazaj k temi :)

Pred kratkim sem šel službeno v Nemčijo in sem vzel rent a car, dizla tiguana, so izkušnje sveže...

Vožnja z električnim avtomobilom je zelo udobna: prednost takojšnjega polnega navora sem opazil, ko sem se peljal z dizlom v nemčijo... električni avtomobil opazno potegne na AC npr od 100 do 140 km/h, med tem ko je tiguan s 150 km bil opazno počasnejši in sem imel tu in tam kakega nervoznega voznika za sabo. Pri speljevanju na križišču in priključkih na glavne ceste sem veliko hitrejši in se ne zgodi da bi vozila za mano morala zavirati...

Najbolj očitna razlika poleg načrtovanja poti v primeru električnega avtomobila (treba je planirati kje se bo polnilo) je dejstvo, da ko piše na električnem avtomobilu, doseg 200 km v praksi to pomeni kvečjemu 100 (če se peljem 130 km/h. Če se peljem 150 na nemški avtocesti pa bolj 75), pri dizlu pa to dejansko pomeni blizu 200 km. Zato na AC oči nehote večkrat gredo proti dosegu... vedno je dobro imeti kar nekaj rezerve v bateriji. Je precej več "nervoze".

To je tudi glavni razlog, zakaj sem najel drugo vozilo na notranje izgorevanje... Dolga pot je zelo sproščena, če gre avto na dizel in je dosega za 800 km :D

Sam sem precej odločen glede na izkušnje: električno vozilo tudi danes je kvečjemu drugi avto pri hiši. Da bi bila oba vozila na elektriko bi prišlo v poštev samo, če bi imel na strehi sončno elektrarno. Sem dobil predračun in zaradi novega načina meritev ni teorije, da se mi izplača investicija. (pa če se prav spomnim, tudi ostale bonitete počasi manjša vlada - cestnine ipd).

Ker pa na trg prihajajo nova vozila z višjimi dosegi pa bi v primeru dobrih subvencij za sončno elektrarno in nižjih cen električnih avtomobilov moral dobro razmisliti. Za medmestno vožnjo v Sloveniji se da kar ok shajati z električnim avtomobilom, za daljša potovanja 2 X na leto (npr na morje) pa se da prihraniti čez leto nekaj denarja pa se najame dizla za tistih 7 ali 14 dni :)

Še o okolju: priznam, da se na to ne oziram kaj dosti, ker je en kup mnenj, da so električna vozila dobra za okolje in tudi en kup, da niso zaradi izdelave in baterije... Izbira je v mojem primeru predvsem odvisna od tega kako dobro mi bo avtomobil služil glede na stil življenja. Če ne bi imel službenega vozila, bi se odločil za dizla, ker imeti skoz kable v rokah in neprestano planirati kje in kdaj bom polnil predstavlja preveč fokusa na avto zame. (električnega imam zato, ker ni treba plačati bonitete ki je na začetku 1.5 % od nabavne vrednosti vozila vsak mesec :) ).

P.S. tisti dober občutek pri pospeških niti pod razno ne odtehta, da bi imel električni avtomobil.
P.P.S: o sami kvalieti izdelave, software-u v ID4 pa raje sploh ne bom izgubljal besed, še posebej ker novi stane 57.000 eur (z mojo opremo).
 
meganer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1169
Pridružen: So nov 03, 2012 8:25 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a meganer So apr 27, 2024 10:01 pm

A je id4 toliko slabši od Tiguana?
 
mevden
Uporabnik
 
Prispevkov: 1275
Pridružen: So okt 18, 2003 6:19 pm
Kraj: Ljubljana-Fužine

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a mevden So apr 27, 2024 10:29 pm

Doma imam arteona in leona...ko sem nazadnje sedel v id4...sem mislil da sem v leonu...glede na kvaliteto materialov. To ni niti blizu arteonu...pa je stal 1,5 let nazaj 40k eur. R-line, dsg, 150km.

Pomoje so pri id4 kar šparali notri, da je lahko tako "ugoden".
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov